Про проект бюджету ЛРУ и не тільки

 

Валерій Марценюк, UT8NV

 

Восьмого серпня відбулось чергове  (одинадцяте) засідання виконкому ЛРУ, на якому в пасивному режимі було розглянуто проект бюджету організації на 2013 рік (за чотири місяці до кінця року). На жаль, більш детальної інформації з Протоколу дізнатись не вдалось. Ось що там стосувалось питання бюджету:

3. По третьому питанню.

СЛУХАЛИ: В.В. Грищенко – Ознайомив з проектом кошторису ЛРУ на 2013 рік. В цьому проекті закладено концепцію реформування QSL-бюро. До штатного розпису ЛРУ буде запропоновано внести посаду технічного секретаря, в обов’язки якого буде входити робота з кореспонденцією від членів ЛРУ, організацій, установ, та робота з QSL-бюро.

ВИСТУПИЛИ:

О.Є. Філіппов – Щодо нової посади в ЛРУ необхідно ознайомитися з посадовими обов’язками. Висловив питання до проекту кошторису на 2013 рік в частині сплати витрат на проїзд членів Ради ЛРУ.

В.Л. Погоржельський – Підготує посадову інструкцію нової штатної одиниці, в цій інструкції будуть виписані всі обов’язки.

О.Ф. Семенюк – Висловив зауваження до проекту кошторису ЛРУ на 2013 рік.

ВИРІШИЛИ: Провести наступне засідання Виконкому ЛРУ 14 серпня 2013 року, на якому затвердити проект порядку денного засідання Ради ЛРУ.

Судячи з переписки в рефлекторі ЛРУ, яка стосувалась питання бюджету, в проекті мало що змінилось по відношенню до попередніх бюджетів 2011-2012 років.  Найближчим часом Виконком збирається оприлюднити цей проект з метою прийняття його на Раді ЛРУ, яку планується провести в середині вересня 2013 року в Одесі.   Проминула призначена дата 14 серпня і проект бюджету на 2013 та одразу на 2014 рік таки появився на сайті «Радон”, хоча і без усяких підписів та посилань на прийняття його Виконкомом.

І що ж ми побачили? По суті побачили, в основному, те що й було раніше в бюджетах 2011 та 2012 років (дивись. http://radioinform.vn.ua/noviny/aktual/budvet.html). Основна частина коштів (86% проти 88% в 2012 році) запланована (практично без будь-якого додаткового обґрунтування) на видатки штаб-квартири та  бюро. Причому, значна частина цих коштів показані, як готівкові кошти, проте в бухгалтерії організації вони відсутні. Не дивно, що головний бухгалтер відмовляється проводити проплату більшості запланованих витрат, оскільки не має для цього законних підстав (прийнятого у встановленому порядку бюджету організації, договорів з постачальниками послуг, договорів з матеріально-відповідальними особами, трудових угод, тощо). Пригадую 1995-1997 рік, коли внаслідок піврічних затримок заробітної плати на основній роботі, мені довелось два роки пропрацювати головним бухгалтером  (по сумісництву) комерційної фірми. При укладанні трудового договору директор цієї фірми мене запитав: «Як будемо працювати, так як усі, чи по закону?». На що я відповів: «Я, як головний бухгалтер працюю по закону. А все інше на твій розсуд і відповідальність».

Але на той час була така ситуація, коли працювали «за поняттями», інакше не вижити. Проте дивлячись на Проект бюджету ЛРУ на 2013 рік, я  відчуваю «дежа-вю», немов би за цих 15 років зовсім нічого не змінилось. Спробуйте для цього порівняти Бюджет 2012 року і запропонований Проект бюджету на 2013 рік. Для такого порівняння в кінці тексту наведена відповідна таблиця.

Тепер давайте пройдемось по окремих пунктах та статтях бюджету 2013 року. По-перше дохідна частина Проекту бюджету не враховує залишків коштів на рахунку в Інтербанку (25 тис.грн) та коштів покладених на депозит (60 тис грн.). Окрім того в актив 2013 року надійшли відсотки за депозитні вкладення (1501 грн.), оплата за участь у змаганнях (2500 грн.), надлишково сплачені кошти за покупку валюти (891 грн.38 коп.). А в проекті бюджету їх немовби і не існує, хоча це зовсім не так. По-друге в 2013 році членських внесків отримано на 50% більше, порівняно з 2012 роком, а при цьому відрахування в ІАРУ практично не змінились.

З витрат  на QSL-бюро (якщо навіть не аналізувати саму суму закладеної дотації) викликає запитання декілька пунктів. По перше оплата оренди абонентської скриньки на 2013 рік вже проведена і оплачено за неї 590 грн., а закладено в бюджеті 750 грн (?). По друге на придбання канцтоварів для усієї штаб-квартири закладено 300 грн, а тільки на бюро (яке  вже є по своїй суті складовою штаб-квартири) – 1000 грн. (?). По-третє транспортні видатки на 2013 рік збільшено вдвічі з 6 до 12 тисяч грн. І що для цього розроблено відповідний кошторис?! Тут напевно закладена вартість доставки на таксі, тоді  при 8 поїздках в місяць (два дні на тиждень) на одну поїздку піде майже 125 грн. Уклавши відповідний договір з Укрпоштою можна взагалі відмовитись від таких поїздок при значно меншій сумі оплати.

Якщо прийняти без зауважень витрати комітетів на проведення заходів (хоча їх явно по деяких позиціях недостатньо), то певні запитання виникають з витрат штаб-квартири та інших видатках. Наприклад, поки що не ясними є функціональні обов’язки інструктора штаб-квартири. Якщо в його обов’язки будуть входити обслуговування бюро, ведення документації та взаємодія з державними установами (при повній робочій неділі), то  тут питання напевно відпадуть. Однак необхідна, як мінімум, посадова інструкція та трудовий договір з питаннями  матеріальної відповідальності. Відносно інших видатків, то поки що абсолютно не ясними і (напевно) не підтвердженими документально, являються пункти відносно заборгованості перед АРДФ та бюро.

 

Порівняльна таблиця

 

Залишок коштів ЛРУ

2012 рік

2013 рік

 

готівкою в гривнях    грн.

          ---

45.94

 

готівкою у валюті  . . . . . . . . .   USD

         ---

0.00

 

на розрахунковому рахунку (на 01.12.2010). . . . .     грн.

         ---

82564.24

 

на депозитному рахунку  в гривнях

 

0.00

 

на депозитному рахунку в валюті

        ---

0.00

1.

1. Отримано членських внесків, в тому числі.                                      

99000.00

(прогноз, факт не відомий)

154860.00 грн.

1.1.

На розрахунковий рахунок

      Немає даних

102900.00

1.2.

Готівкою

 Немає даних

 51960.00

2.

Обов’язкові  видатки                                                                 

65900.00

69250.00

2.1.

Членські внески в IARU

12000.00 .

12500.00

2.2.

QSL-бюро 

45600.00

49750.00

2.2.1

Дотація на організацію роботи

36000,00

30000.00

(на січень-жовтень)

2.2.2

Дотація на відправку пошти ветеранів інвалідів та молодіжних колективних радіостанцій.

1000.00

1000.00

2.2.3

Дотація на відправку пошти в рідкісні країни . .

1000,00

1000.00

2.2.4.

Придбання канцтоварів для бюро

1000,00

1000.00

2.2.5

Оплата за а/с 56 

600,0

750.00

2.2.6.

Транспортні витрати по доставці пошти

6000,00 грн

12000.00

 

2.2.7.

Дотація на відправку помилково отриманої пошти (засилка з інших бюро)                                                  

Немає

2000.00

2.2.8

Витрати на переїзд у нове приміщення                                    - 

 

Немає

2000.00

 

2.3.

Витрати на відрядження членів Виконкому, голів комітетів та ревкомісії на Раду, в тому числі.

8300.00

7000.00

2.3.1

Проживання членів Виконкому та оренда приміщення    

5000.00

3000.00

2.3.2

Проїзд членів Виконкому  

2000.00

2000.00

2.3.3

Витрати на проїзд та проживання голів комітетів, комісій, ревкомісії                                    

1300.00

2000.00

3.

Видатки комiтетiв та проведення змагань

11900,00

22150.00

 

3.1.

Проведення Ukrainian DX Contest

2500,00

2500.00

3.2.

Проведення Чемпiонату України CW             

600,00

Немає

3..3.

Проведення Чемпiонату України SSB

600.00

Немає

3.4.

Проведення Чемпiонату України RTTY

600.00

Немає

3.5.

Проведення Ukrainian DIGITAL Contest

700.00

450.00

3.6.

Проведення Кубку Дніпра

500.00

500.00

3.7.

УКХ-комiтет

1000.00

1000.00

3.8.

КХ-комiтет 

800.00

1000.00

3.9.

Комітет по роботі з ветеранами та iнвалiдами

500.00

2500.00

3.10

ARDF комітет 

1000.00

2000.00

3.11

Комітет по роботі з молоддю .

2000.00

2000.00

3.12

Дипломний комітет .

1000.00

1000.00

3.13

IOTA комітет                

100.00

 

3.14

Колегія суддів

1000.00

1000.00

3.15

Технічний комітет

немає

1000.00

3.16

ОЗЧУ КХ

Немає

2600

3.17

ОЗЧУ УКХ

Немає

2500

3.18

Проведення «LP Cup» КХ

Немає

600.00

3.19

Забезпечення роботи EM5HQ (друк та розсилка QSL)

2000.00

(з розділу 5)

1000.00

4.

Видатки на iнформацiйне забезпечення ЛРУ

500.00

500.00

4.1

Інтернет сайт        ЛРУ  

500.00

500.00

5.

Витрати штаб-квартири ЛРУ:        -

31488,00

32674.00

5.1.

Зарплатня бухгалтера 

11100,00

13460.00

5.2.

Нарахування на зарплату бухгалтера

4088,00

4948.00

5.3.

Видатки на обслуговування приміщення

16000,00 грн.

6000.00

 

5.4.

Придбання канцтоварів

300.00

300.00

5.5.

Зарплатня інструктора штаб-квартири ЛРУ (листопад – грудень 2013)

немає

6000.00

5.6.

Нарахування на зарплатню інструктора    

немає

1966.00

5.7.

Видатки відповідального за оформлення СПС

350.00

немає

6.

Iншi видатки

3350,00 грн.

14976.47

 

6.1.

Поштові видатки Виконкому ЛРУ

600.00

600.00

6.2.

Придбання медалей та дипломів

2000.00

2000.00

6.3.

Проведення виставок 

750.00

немає

6.4

Витрати на відрядження президента  

немає

1000.00

6.5.

Заборгованість перед комітетом  ARDF  за внески в IARU за 2012 рік

Немає

6598,24

 

6.6.

Заборгованість перед QSL-бюро  ЛРУ за лист.-груд.  2012 р. 

немає

5778.23

 

 

 

 

 

Усього видатків

114138.00 грн

139550.47

 

 

А вот логичные дополнения  к вышеизложенному материалу от В.Пащенко, UT2UQ

 

Для составления бюджета ЛРУ необходимы два условия:

 

1. План работы ЛРУ на год

2. Данные по наличию финансов по ЛРУ (остаток и поступления со всех средств).

 

Иначе бюджет выглядит как хождение в темноте по замкнутому лабиринту для поиска выхода из него.

Вся проблема при составлении бюджета:

 

1. В отсутствии первого условия (Плана работы).

2. Незнание привил составления бюджета как такового.

 

По первой проблеме, пример. Намерения всех, в т.ч. Президента об отсуживании денег в Интербанке требует судебных затрат. Они разве есть? Кто будет эту работу финансировать? Таких примеров масса, о чем здесь подсказывали много членов ЛРУ, имеющих определенный опыт в планировании.

По второй проблеме, пример. Задаем вопрос в Интернете по правилам составления бюджета в общественной организации и находим массу грамотных советов, например: http://grants.oprf.ru/operators/ligazn/docs/12407/ (обратите внимание кто подписывает документ в виде бюджета)

В планировании и составлении данных документов невозможно кулуарно его составить без участия структурных подразделений (например,комитетов, бюро, бухгалтерии) и всех первых лиц ЛРУ. В противном случае мы получаем непонятный с двоякими трактовками, необоснованный, непрозрачный документ авторитарного производства и такой документ здравомыслящие члены Совета ЛРУ принять (схвалити) без проблем не смогут.

Так в чем проблема для руководства ЛРУ?

С уважением, 73!Виктор UT2UQ

 

 

А теперь почитаем переписку по поводу темы «Проект бюджета ЛРУ на 2013 год» из рефлектора ЛРУ

Тема: [UARLforum] О проекте бюджета ЛРУ

Уважаемые коллеги! Предлагаю вашему вниманию небольшой анализ проекта бюджета ЛРУ на 2013 год. При наличии в проекте ряда положительных моментов, их обоснование оставляет желать лучшего. Надеюсь, что оставшееся до Совета ЛРУ время будет использовано именно на это. Детальнее на стр. http://radioinform.vn.ua/noviny/budget.html

73! Валерий, ut8nv

 

Валерий!

Вы, наверное, не совсем понимаете о чём пишите! Или Вам лишь бы о чём и лишь бы что написать... Вопрос к Вам - как можно включить в бюджет деньги, которые не могут быть использованы? Это о тех 25000, что застряли в Интербанке. Их нужно сначала вернуть, а потом> их можно тратить! Второй вопрос - все деньги которые остались, были, и есть на 08.12.2012 указаны:

- на розрахунковому рахунку - 82564.24 они никуда не делись!

Так что же Вы пишите - не использованные 25000, полученные проценты... и т.д. Зачем - это? И так понятно - всё что осталось оно есть всё согласно проверки ревкомиссии! Всё что получено в 2013 году - указано! Что не понятно?

 de UT7QF

 

Игорь!

Поскольку мы тут такие непонятливые (аж страшно делается), то мой вам совет - заложите в бюджет не его дефицит, а имеющийся по факту профицит (депозит, Интербанк, прочее). Уже произведенные расходы в бюджет не закладываются, поскольку там только плановые показатели. Сведите это все вместе и получите тот же баланс организации (на планируемый год).
          73! ut8nv

 

Игорь!

Валерий Пантелеймонович понимает, о чем пишет. И пишет он весьма снисходительно. То, что президент (или кто?) предложил как проект бюджета, таковым не является. Ни по форме, ни по содержанию. Ты сам пишешь И.Доскочу: "И нет конкретных  предложений о суммах расходов на каждый из этих 12-ти пунктов." А в предложенном "проекте бюджета" ты много обоснованных сумм видишь? Что в доходах, что в расходах ...

Я предлагал на исполкоме провести Совет в один день. Решения те же будут, а расходы много меньше. По большому счету, можно и вовсе не собирать, ни в Одессе, ни в Киеве. По мылу всем членам Совета проекты решений по повестке дня разослать, - дать им пару недель подумать, посоветоваться, в форуме поспорить, - получить от каждого его "за", "против", "воздержался" по всем вопросам повестки дня - подвести черту и выложить на сайте ЛРУ итог и кто как проголосовал. Расходов - нуль! Сэкономили бы минимум 10000 грн. взносов. Чего ради тратить деньги, колесить через всю Украину - доклад президента и голів комітетів послушать? Так их проще опубликовать на сайте ... Все желающие прочитают ...

 "alex filip" <ut4nz@ukr.net>

 

Александр Евгеньевич!

Ну, с балансом и бюджетом Вы уж как-нибудь помогите разобраться Валерию Пантелеймоновичу. Нельзя же всё валить в одну кучу... Насчёт проголосовать по И-нету - к сожалению в Уставе нет такой формы голосования. Есть голосование по почте - т.е. письменное. Это как понимаете тоже немного разные вещи. Интернет хотя есть у всех, но почту большинство членов Совета ВООБЩЕ не читает. Так что писать можно тут всё что угодно...

de UT7QF

 

Валерий!

А где Вы увидели в проекте бюджета дефицит? Вы же опять пишите неправду! По поводу баланса: баланс составляется на определённую дату, а не на планируемый год! Ну, мне просто неловко Вам объяснять банальные вещи.

73! de UT7QF

 

Спасибо, за пояснения, Игорь!

Я вижу, Вы настолько эрудированы во всевозможных вопросах, что мне придется прекратить дискуссию (просто неловко перед другими пользователями рефлектора за свою дремучесть).

73! ut8nv

 

Игорь Дмитриевич!

"Проект бюджета на ..." и "Баланс на ..." - это действительно разные документы. Основное различие в том, что "Проект бюджета" документ более полный, он включает в себя баланс.

И заканчивается фразой типа:

- "Проект бюджета составлен с профицитом ХХХХХ грн" или

- "Проект бюджета составлен с дефицитом ХХХХХ грн. Предлагаются следующие источники покрытия дефицита ...."

И подписи ответственных за достоверность приведенных в проекте сумм (в нашем случае, согласно Устава) это президент и бухгалтер ЛРУ.

С июня я прошу президента пригласить на заседание Исполкома бухгалтера ЛРУ. Прошу перед каждым исполкомом и ни разу бухгалтер не был приглашен. Хотя вопросов по бухгалтерии много. Под предложенным к обсуждению поекте бюджета нет подписей.  Это не потому, что президент или бухгалтер не знают, что надо подписать, а потому, что никто на себя не берет ответственность за предложенную галиматью. На двух заседаниях Исполкома я предлагал и обосновывал замечания к проекту. Ни одно не учтено, хотя бы как альтернативное предложение. Замечания полученные с форумов так же не обсуждались и не учитывались.

Президент не принимает решения и не обсуждает предложенные документы, ссылаясь на Совет, у которого права на принятие решений по Уставу. Но то, что по Уставу Исполком только готовит доки для Совета не снимает с Исполкома ответственность за подготовленные документы.  Президент вспомнил, что исполком это орган исполнительный и сам решений по полану работы, бюджету ипр. ... не принимает. Оно так, конечно. Только вспомнить об этом надо было в декабре 2012 года и тогда же собрать Совет. Получить от Совета план работы и бюджет на 2012 и по ним работать ...

"alex filip" <ut4nz@ukr.net>

 

Ігоре Дмитровичу, Ваша примха щодо дослідження історії "депозитгейту" в ЛРУ може бути виконана поки що при умові фінансування Вами особисто цієї роботи. Адже досі ще нема ні бюджету на 2013 рік, ні статті витрат на фінансування контрольних заходів Ревізійної комісії в презентованому громаді проекті основного фінансового документу ЛРУ. Так, зробила Ревізійна комісія один раз перевірку за власні кошти, а Ви вже знову хочете. Задовольняти Вашу цікавість за рахунок сімейного бюджету членів Ревізійної комісії Миколі Васильовичу мабуть не зовсім зручно. Особливо, якщо врахувати, що ці питання вже пробував досліджувати п. М.Лупій і щось на цю тему доповідав на останній Конференції. Чи може Ви не довіряєте п. М.Лупію та результатам зробленої ним перевірки? Чи може Ви мали на увазі інший депозит, ну, не той що був колись в Інтербанку, а той, що є зараз в Ощадбанку? Який саме Вас цікавить? Якщо останній - то читайте акт перевірки №1 від 18.07.2013. От тільки не вдалось поки що з'ясувати хто дав дозвіл і в якій формі на укладання депозитного договору і на спрямування 60,0 тис.грн на депозитний рахунок. Адже з цього гешефту ЛРУ має отримати додатковий дохід, і саме сума цього баришу має бути прописана в дохідній частині отого проекту, в якому жодна із вказаних сум залишків коштів не відповідає дійсності.

Я особисто звертав увагу Президента на засіданні Виконкому на таку невідповідність. І що? Хтось узяв до уваги аналіз фінансового стану ЛРУ, який наведений в акті перевірки? А ніхто! Акт перевірки, до речі, підписаний головним бухгалтером ЛРУ без зауважень. То про що можна говорити далі і з ким, коли навіть тут, в рефлекторі шановне панство не сприймає аргументів своїх опонентів, не може стриматись, щоб не шпигнути один одного, не принизити, не облити брудом і при цьому пишучи в кінці коментаря " З повагою..."? Цинізм та лицемірство! Чи буде цьому покладено край?

Чи настане нарешті в нашому товаристві злагода, взаємоповага та терпимість до іншої точки зору? Коли врешті-решт головною метою стане розбудова нашої організації, а не чиїсь особисті примітивні амбіції?

З повагою до усіх, Олександр, UT7XM

 

 

 

  Рейтинг@Mail.ru